Друк
19.10.2020

Укрзалізниця виступає за максимальне збереження пасажирського руху в умовах карантину

До Укрзалізниці щодня надходять тисячі звернень від стурбованих пасажирів щодо обмеження залізничного сполучення в окремих регіонах у зв’язку з погіршенням епідемічної ситуації. Тож ми чітко пояснюємо нашу позицію:

 1. Обмеження приміського й далекого пасажирського сполучення негативно впливає на епідемічну ситуацію в Україні. За відсутності поїздів сотні тисяч людей будуть вимушені щоденно обирати для своїх подорожей автотранспорт, зокрема маршрутки. У більшості випадків маршрутні перевізники, на відміну від залізничних, не дотримується належних протиепідемічних заходів. Натомість, Укрзалізницею такі заходи суворо дотримуються:

  • поїзди проходять посилену дезінфекційну обробку перед та після рейсів;

  • постільна білизна під час прання підлягає посиленій термічній обробці;

  • під час рейсів провідники проводять додаткове прибирання санвузлів, підлоги в салоні вагонів, поручнів, дверних ручок, кнопок тощо;

  • у вагонах розміщені рекомендаційні наліпки щодо правил особистої гігієни в умовах карантину;

  • поїзні бригади забезпечені засобами індивідуального захисту та проходять додаткові інструктажі й медогляд;

  • збільшено періодичність прибирання та дезінфекції приміщень на залізничних вокзалах, де перебувають пасажири;

  • на залізничних вокзалах проводиться температурний скринінг та дотримано вимоги щодо соціальної дистанції.

 2. Обмеження пасажирських перевезень може значно погіршити фінансовий стан Укрзалізниці та призвести до неможливості виконання соціальних зобов’язань перед залізничниками:

  • перевізник буде вимушений повернути кошти пасажирам, які купили квитки заздалегідь (станом на 15 жовтня вже придбано 25 тис. квитків на рейси в листопаді);

  • компанія буде вимушена відправити в простій понад 25 тис. залізничників, які задіяні в організації пасажирських перевезень;

  • незважаючи на зупинку руху та відсутність будь-яких доходів від пасажирських перевезень, Укрзалізниця буде витрачати кошти на утримання в справному стані пасажирських вагонів, приміщень депо, ремонтних баз тощо.

3. Зупинка пасажирського залізничного сполучення призведе до вкрай негативних наслідків для національної економіки, адже значно погіршиться мобільність населення. Для окремих регіонів країни залізниця – це фактично єдиний транспорт для переміщення до робочих місць та зворотно.

4. Досвід інших європейських країн, які посилюють карантинні обмеження. Як правило, обмеження стосуються часу роботи закладів громадського харчування, посилення маскового режиму, в деяких країнах діє локальна заборона на проведення громадських заходів чи роботу розважальних закладів, тощо. Але обмеження жодним чином не стосуються роботи громадського транспорту, у тому числі, пасажирського залізничного руху. Нині таким шляхом йдуть: Німеччина, Польща, Чехія та інші країни.

Укрзалізниця, як державна компанія та перевізник буде суворо дотримуватися всіх рекомендацій та рішень, прийнятих Кабінетом міністрів України та Державною комісією з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій щодо пасажирського залізничного сполучення. Але, в свою чергу, сподіваємося, що це рішення буде державницьким та виваженим.