Друк
17.01.2020

Укрзалізниця здійснює закупівлі матеріалів для реконструкції колії на майданчику й за правилами ЄБРР – абсолютно прозоро

Укрзалізниця спростовує неправдиву інформацію, поширену деякими інтернет-виданнями щодо закупівлі матеріалів для ремонту колії у рамках співпраці з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР). Для уникнення спекуляцій Укрзалізниця просить ЗМІ не поширювати неперевірені дані та надає детальні роз’яснення з приводу хибних тверджень.

Зокрема, в компанії наголошують, що закупівля матеріалів верхньої будови колії здійснюється абсолютно прозоро на електронному майданчику та за правилами ЄБРР, відповідно до вимог державних та міждержавних стандартів.

Навмисне спотворення технічних вимог до предмету закупівлі — це, ймовірно, спроба одного вітчизняного виробника нагадати про себе. Зокрема, хибними є твердження щодо показника притиснення рейки до шпали. Звертаємо увагу, що нормативне притиснення рейки до шпали не менше 25 кН, про що йдеться в публікації, передбачено лише в технічних умовах окремих вітчизняних виробників пружних скріплень, що також не суперечить вимогам Укрзалізниці, однак обмежує коло можливих учасників тендеру.

Закиди щодо закупівлі неякісних матеріалів також не відповідають дійсності. Збільшивши вимоги до термінів гарантії матеріалів до трьох років, Укрзалізниця гарантовано купуватиме якісні матеріали. Підвищення ресурсу працездатності скріплень дозволить збільшити терміни експлуатації відремонтованих колій в середньому на 10-15 років, завдяки чому  Укрзалізниця заощаджуватиме 40-50% коштів на ремонтах колії.

Потребує спростування й теза про неготовність залізничної інфраструктури та  «абсурдність» планів щодо запровадження швидкісного руху поїздів. Нагадаємо, що стратегія розвитку Укрзалізниці передбачає впровадження швидкісного руху пасажирських поїздів до 200 км/год вже в наступні роки. Тому використання елементів скріплення на ділянках з такою швидкістю руху поїздів наразі є актуальним й забезпечуватиме майбутні потреби національного перевізника.

В компанії наголошують: усі роботи з реконструкції залізничних колій здійснюються виключно в межах чинних регламентів. Зокрема, Укрзалізниця керується проектно-кошторисною документацією, розробленою згідно з ДБН В.2.3-19-2018 «Залізничні колії 1520 мм. Норми проектування» (наказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ № 261 від 28.09.2018). Вимогами саме цього документа передбачається використання елементів скріплення на ділянках з вантажонапруженістю не менше 80 млн т км брутто/км за рік та швидкістю для руху поїздів до 200 км/год.

Більше деталей – у інфографіці.

Укрзалізниця запрошує до участі в тендерах усіх виробників матеріалів верхньої будови колії, які зацікавлені у довгостроковому партнерстві та впевнені в якості своєї продукції.

Нагадаємо, закупівля матеріалів верхньої будови колії здійснюється в рамках угоди, підписаною між Укрзалізницею та ЄБРР у вересні минулого року. Згідно з угодою, 70 % із залучених $ 100 млн буде спрямовано на реконструкцію залізничної інфраструктури Транс’європейської транспортної мережі. Зокрема, за ці кошти планується закупити елементи верхньої будови колії, в тому числі скріплення. Завдяки реалізації проєкту з ремонту колії Укрзалізниця планує залучити додаткові транзитні вантажі.

Усі роботи компанія виконуватиме власними силами у 2020 – 2021 роках.