Друк
06.12.2019

Невідкладне оновлення парку моторвагонного рухомого складу потребує 36,12 млрд грн

Фізичний знос дизель-поїздів, задіяних у перевезеннях  на сьогодні, становить вже 92,4%, електропоїздів - на 88,8%, найстаріший дизель-поїзд збудований у 1967 році, а електропоїзд – у 1960 році. Про це повідомив директор із розвитку бізнесу АТ  «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев у своїй колонці на веб-порталі Liga.net.

«Навіть попри те, що приміський рухомий склад проходить підготовку до рейсів у депо, піддається поточним і позаплановим ремонтам, від збоїв у роботі вузлів та загоряння обладнання це не страхує, оскільки стан парку вимагає глобального оновлення, а не "латання дірок", - сказав він.

За словами Андрія Рязанцева, негайної заміни потребує парк електропоїздів, що експлуатуються 50 років і більше та парк з вичерпаним подовженим терміном. Це 77 складів електропоїздів та 37 складів дизель-поїздів. Усього ж для першочергового та невідкладного оновлення парку моторвагонного рухомого складу, що потребує заміни, необхідно 36,12 млрд грн.

«Величезною проблемою в даній ситуації є той факт, що внутрішніх ресурсів Укрзалізниці недостатньо для оновлення приміського парку в тих обсягах, що накопичувалися роками. А за роки незалежності України, кошти з бюджету на оновлення рухомого складу (пасажирського) не виділялися. Саме тому на сьогодні ми маємо пасажирський і приміський рухомий склад в ненайкращому стані», - наголосив він.

Андрій Рязанцев підкреслив, що Укрзалізниця неодноразово зверталась до Верховної Ради та Кабінету Міністрів України з проханням виділити кошти у рамках державної підтримки залізничних перевезень, що, до речі, передбачено статтями 9 і 10 Закону України "Про залізничний транспорт", але жодного разу з 1996 року кошти не були виділені.

«У бюджеті 2020, на жаль, таке фінансування знов не передбачене. Звісно, кошти не малі, але ж комфорт і безпека громадян безцінні», - резюмував він.