Друк
12.09.2019

Тривалі митні процедури та неефективна логістика трейдерів призвели до затримки постачання дизпального

Неефективна логістика постачальників та тривалі митні процедури під час перевезення нафтопродуктів призвели до накопичення вагонів та несвоєчасного постачання дизелю кінцевому споживачу. Наразі в Укрзалізниці створено штаб оперативного реагування для стабілізації ситуації та проводяться регулярні наради з митниками для поліпшення міжвідомчої взаємодії.

 

Після введення спецмита на імпорт дизельного пального з Російської Федерації, постачання трубопровідним транспортом з РФ зупинилося. Тож усі об’єми дизпального нині надходять в Україну залізничним та морським транспортом.

У зв’язку з переорієнтацією вантажопотоків нафтопродуктів та відповідно збільшенням обсягу прийому таких вантажів на переходах з Республікою Білорусь виникли ускладнення з обробкою вантажопотоків на прикордонних передавальних станціях. Наразі обробка митним постом одного поїзда, що прямує з Білорусі, може сягати 14 годин. Крім того, чимало часу вантажовласники витрачають на розмитнення та переадресацію вантажу кінцевому споживачу. Під цими операціями вагон може перебувати від 1 до 3 діб.

Крім того, ускладнює ситуацію і неефективна логістика постачальників. Так, лише впродовж серпня зі станції Коростень було направлено майже 700 вагонів білоруських нафтопродуктів на Одеську залізницю. Водночас майже 800 вагонів з Одеської залізниці прямували на Львівську та Південно-Західну залізниці.

Наразі Укрзалізниця вживає заходів для підвищення ефективності роботи станції Коростень. Зокрема, 13 вересня у Коростені відбудеться спільна виїзна нарада Укрзалізниці та митниці з метою покращення міжвідомчої взаємодії. Також здійснюється постійний моніторинг вантажів, що знаходяться в рейсі. Створено канал прямого зв’язку для нафтотрейдерів з метою оперативного повідомлення та реагування на критичні затримки на шляху слідування.