Друк
12.07.2019

Скільки Укрзалізниця купить пасажирських вагонів — визначає фінплан, а не Крюківський вагонобудівний завод

Скільки Укрзалізниця має купити пасажирських вагонів визначає річний фінансовий план компанії, а не Крюківський вагонобудівний завод. Так, цього року перевізник планує придбати 20 пасажирських вагонів. Зокрема, 10 — як передбачає фінплан та ще 10 після його коригування Кабінетом Міністрів України.

 

Як зазначають в Укрзалізниці, із запланованими інвестиціями в пасажирський сектор на 2019 рік та кількістю вагонів, які планується придбати, ще у березні був ознайомлений топ-менеджмент Крюківського вагонобудівного заводу. Так, оскільки фінансовий план Укрзалізниці був затверджений уже після підписання договору на постачання 54 пасажирських вагонів з КВБЗ, то перевізник відкоригував період постачання. Зокрема, Укрзалізниця запропонувала заводу поставити більшу частину рухомого складу у 2020 році, відповідно до фінансових можливостей компанії.

Коригування необхідної кількісті рухомого складу для постачання за контрактом передбачено і в самих договорах, і таке право надає компанії постанова Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2012 р. № 899 «Про порядок здійснення витрат суб’єктами господарювання державного сектору економіки у разі незатвердження (непогодження) річних фінансових планів у встановленому порядку».

Укрзалізниця вже внесла заводу авансовий платіж за 5 пасажирських вагонів, з яких поставлено 3. Щодо 2 вагонів класу РІЦ, то Укрзалізниця очікує від заводу-виробника надання ним повного пакету документів, який би підтвердив відповідність цих вагонів вимогам курсування в міждержавному сполученні, де ширина колії 1435 мм. Зокрема, Укрзалізниця вже зверталась до колег з Угорщини, Польщі та Австрії, але ці залізниці не підтвердили наявність дозвільних документів для курсування вагонів РІЦ на своїй території.

Закликаємо Крюківський вагонобудівний завод не маніпулювати фактами, а вдосконалювати якість рухомого складу та усунути конструктивні недоліки, які були виявлені в ході експлуатації швидкісних поїздів виробництва КВБЗ. Зокрема, це стосується систем кондиціонування, які працюють не на 100% своєї потужності, та руйнування інфраструктури залізниці. Факти про це вже були направлені на Крюківський вагонобудівний завод.