Друк
15.03.2019

На перегляді вантажних тарифів у 2019 році та їх подальшій автоматичній індексації наполягає Профспілка залізничників і транспортних будівельників України

Профспілка залізничників і транспортних будівельників України наполягає на невідкладній індексації залізничних вантажних тарифів та подальшому запровадженні їх автоматичної індексації на рівень індексу цін виробників промислової продукції. Відповідну заяву оприлюднено на її офіційному сайті.  

Автоматична індексація вантажних тарифів, як зазначає профспілка, встановить справедливий механізм оцінки вартості перевезень залізницею, дасть можливість інвестувати достатні кошти в оновлення основних фондів АТ «Укрзалізниця» в умовах їх критичного зносу та найголовніше дозволить покращити умови праці та посилить соціальні гарантії працівників.

«Розрив між стрімким збільшенням цін на продукцію, яку споживає транспортна галузь, і відставанням тарифів на вантажоперевезення ставить Товариство в економічно нерівні та неконкурентні умови з учасниками ринку та іншими галузями економіки. Роками державно регульовані залізничні тарифи стримувалися, а ціни на продукцію, вільно сформовані ринком, стрімко зростали. Така модель не сприяє рівним умовам та прогнозованій діяльності учасників ринку. Автоматична індексація тарифів дозволить поступово зменшувати розрив між рівнем цін на продукцію і залізничними тарифами, оскільки її пропонується здійснювати щоквартально постфактум на рівень індексу цін виробників (ІЦВ) на основі офіційних даних Держстату», – йдеться у заяві Профспілки залізничників і транспортних будівельників України.

Профспілка зауважує, що заяви щодо негативного впливу індексації – це ні що інше, як маніпуляції, оскільки він є незначним. Зокрема, стримується та обростає дискусіями індексація на рівень ІЦВ за підсумками 2018 року на 14,2%, на фоні зростання вартості дизельного пального, електроенергії, матеріалів.

«У разі не проведення індексації тарифів на вантажні перевезення в 2019 році учасники ринку відчують негативні наслідки у вигляді погіршення стану вантажного парку, загострення дефіциту локомотивів, зростання соціального напруження у трудовому колективі Товариства тощо», – зауважує Профспілка залізничників і транспортних будівельників України.

Як зазначає профспілка, витрати Товариства зростають швидше, ніж доходи, а потреба в оновленні основних фондів через їх високе зношення – колосальна. Критичний рівень зношення рухомого складу при недостатньому рівні фінансування його ремонту та оновлення ставить під загрозу забезпечення безпеки руху, належного утримання та відновлення робочого парку вантажних вагонів і локомотивів. Нині середній вік електровозів становить 40,6 року при нормативному віці 30 років, магістральних тепловозів – 30,7 року при нормативному віці 20 років, маневрових тепловозів – 35,8 року при нормативному віці 25 років», – йдеться у заяві профспілки.

Зауважується, що АТ «Укрзалізниця» не отримує відшкодування різниці між економічно обґрунтованими та державно регульованими тарифами за пасажирські перевезення. У 2018 році на субсидування пасажирських перевезень за рахунок вантажних спрямовано понад 11 млрд грн, а у 2019 році за прогнозом – понад 12 млрд грн. Не повністю здійснюється компенсація від перевезень пільгових категорій пасажирів – за 2018 рік лише 13% від суми наданих послуг. 

«Протягом більш як 25 років залізничний транспорт працює без державної підтримки. Відсутність державної підтримки негативно впливає та гальмує процеси реформування транспортної галузі», – зазначено у заяві.