Друк
01.11.2017

Укрзалізниця просить правоохоронців запобігти розкраданню пристроїв управління рухом поїздів

ПАТ «Укрзалізниця» продовжує зазнавати збитків через крадіжки пристроїв сигналізації, централізації та блокування та зв'язку. Так, за 9 місяців 2017 року зафіксовано 1613 випадків навмисного пошкодження та розкрадання цих пристроїв на загальну суму майже 19 млн грн. Товариство закликає правоохоронні органи посилити контроль за дотриманням громадянами законодавства України та звернути увагу на пункти прийому металобрухту, які приймають елементи залізничної інфраструктури.

 

Критичною залишається ситуація на території Дніпропетровської та Запорізької областей у межах регіональної філії «Придніпровська залізниця». На території двох цих областей сторонні особи викрали пристроїв залізничної автоматики значно більше, ніж в інших регіональних філіях товариства – 61% випадків розкрадання від загальної кількості на загальну суму 10 млн грн. Найбільше зловмисники розкрадають та пошкоджують прилади автоматики з релейних шаф та колійних ящиків (реле, трансформатори тощо), дросель-трансформатори, дроти повітряних ліній зв’язку, кабелі.

Хоча працівники господарства сигналізації та звʼязку вживають заходів для запобігання розкраданням, зокрема, обладнують захисними пристроями дросель-трансформатори, встановлюють додаткові замки на релейних та батарейних шафах, посилюють контроль черговим по станції за відкриттям дверей релейних шаф та дверей релейних приміщень, це не дає бажаних результатів і не зменшує кількість випадків розкрадань і пошкоджень пристроїв залізничної автоматики та зв’язку.

ПАТ «Укрзалізниця» та регіональні філії неодноразово зверталися до правоохоронних органів з проханням активізувати роботу із запобігання зазначеним злочинам. Однак такі факти, коли впродовж однієї доби на одному залізничному об’єкті фіксується по кілька втручань сторонніх осіб, очевидно, свідчать про неналежну реакцію правоохоронних органів.

Ситуація ускладнилася й тим, що почастішали проникнення в службово-технічні приміщення. Наприклад, наприкінці вересня на блок-пості 194 км регіональної філії «Придніпровська залізниця» невідомі особи газозварювальним обладнанням розрізали нижню частину вхідних металевих дверей поста електричної централізації та викрали 51 прилад аварійно-відновлювального запасу (трансформатори, реле та блоки різних типів). На початку жовтня 2017 року аналогічні випадки зафіксовані на блок-постах 83 км та 93 км тієї ж регіональної філії – невідомі особи пошкодили вхідні двері колійних постів електричної централізації, викрали 7 приладів різних типів. Такі проникнення до постів електричної централізації, крім завдання матеріальних збитків, безпосередньо загрожують безпеці руху поїздів і можуть призвести до непередбачуваних наслідків.

Зважаючи на масштабність проблеми, серйозність наслідків та передбачену законодавством кримінальну відповідальність, Укрзалізниця просить правоохоронців запобігти розкраданню пристроїв управління рухом поїздів.

 

Довідка

Відповідальність за несанкціоноване втручання в роботу залізничного транспорту передбачена Кримінальним кодексом України (КК України) та Кодексом України про кримінальні порушення (КУпАП). Так, ст. 277 КК України передбачає відповідальність за пошкодження шляхів сполучення і транспортних засобів, зокрема, за умисне руйнування або пошкодження шляхів сполучення, споруд на них, рухомого складу, засобів зв'язку чи сигналізації, а також інші дії, спрямовані на приведення зазначених предметів у непридатний для експлуатації стан, якщо це спричинило чи могло спричинити аварію поїзда, або порушило нормальну роботу транспорту, або створило небезпеку для життя людей чи настання інших тяжких наслідків. У залежності від тяжкості наслідків винні караються штрафом, виправними роботами або позбавленням волі.