Друк
28.07.2017

За державної підтримки не було б критичного зносу пасажирських вагонів, - Ігор Романків

У відповідь на публічну дискусію щодо сервісу у поїздах, наявність або відсутність систем кондиціонування, яка точиться у соціальних мережах, Укрзалізниця інформує про наявний парк пасажирських вагонів. «ПАТ «Укрзалізниця» демонструє відкритість та інформує, що парк вагонів зношений.

 Робочий парк пасажирських вагонів складає 3100 одиниць. Інвентарний парк -  понад 4,5 тис. одиниць. 700 вагонів з неробочого парку незабаром будуть списані, 200 - очікують на планові ремонти, 445 вагонів потребують виконання капітально-відновлювального ремонту. Така ситуація з парком пасажирських вагонів. «Укрзалізниця докладає великих зусиль для його оновлення, але за короткий період неможливо виправити те, що не робилося десятиріччями», – прокоментував директор з пасажирських перевезень та сервісу ПАТ «Укрзалізниця» Ігор Романків.

Цього літа залізничники підготували 3100 вагонів для пікових перевезень. З них системою кондиціювання повітря обладнано майже 38 %, або 1168 вагонів. 307 вагонів (10 %) обладнано вакуумними туалетами. Із загальної кількості, майже половина вагонів – 1444 одиниць плацкартні. Лише 45 плацкартних вагонів або 3 % обладнано системою кондиціювання повітря. «Залізничники свідомі того, що подорож у плацкарті, що не обладнаний кондиціонером, менш комфортна, але існують об’єктивні причини цього», - зауважив директор з пасажирських перевезень та сервісу ПАТ «Укрзалізниця».

Результатом багаторічного невиконання планів з оновлення пасажирського парку є середній вік вагонів - 31,8 рік, а загальний відсоток зносу – 92,8%. Крім того, парк вагонів невпинно зменшується через досягнення граничного терміну експлуатації. Нормативний термін служби вагонів 28 років, після проведення комплексно-відновлювального ремонту - 41 рік.

Незадовільна ситуація з парком вагонів має кілька причин. Однією з них є невиконання статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт», який було прийнято в 1994 році. Згідно із цим Законом будівництво і реконструкція магістральних залізничних ліній, об'єктів мобілізаційного призначення, придбання залізничного рухомого складу для перевезень пасажирів у поїздах далекого слідування та місцевого сполучення має здійснюватися у встановленому порядку за рахунок коштів державного бюджету України в межах лімітів державних капітальних вкладень. За період незалежності України з 1992 року з держбюджету кошти на оновлення рухомого складу не виділялись.

Всі пасажирські вагони, що купувалися за останні 25 років, були придбані Укрзалізницею за власний рахунок. Загалом було придбано 583 вагони.

Робота з оновлення парку розпочалася з кінця минулого року і триває зараз.  «У цьому році ПАТ «Укрзалізниця» оновить парк пасажирських вагонів на 203 одиниці. З них буде закуплено 50 нових вагонів та 153 одиниці – модернізовано капітально-відновлювальним ремонтом. Востаннє таке масштабне оновлення рухомого складу було у 2008 році. Заплановано не зменшувати темпи з оновлення пасажирського рухомого складу і в наступні кілька років – по 250-300 вагонів щорічно», - повідомив Ігор Романків.