Друк
30.11.2016

Укрзалізниця готова закріпити в меморандумі зобов'язання спрямувати кошти від підвищення тарифів на оновлення рухомого складу та інфраструктури

ПАТ «Укрзалізниця» пропонує клієнтам підписати меморандум із зобов’язаннями спрямувати кошти від запланованої індексації тарифів на інвестиційний прорив для оновлення рухомого складу та інфраструктури. 2017 рік має стати вирішальним для відчутного значного оновлення рухомого складу та залізничної інфраструктури. Для технічного переоснащення галузі розроблений інвестиційний план, і правління ПАТ «Укрзалізниця» затвердило програму оновлення рухомого складу на 5 років. За умови індексації тарифів на вантажні перевезення на 25% наступного року ПАТ «Укрзалізниця» планує збільшити капітальні інвестиції у 2,4 рази – із понад 11 млрд грн до 27,4 млрд грн.

На Дарницькому вагоноремонтному заводі – філії ПАТ «Укрзалізниця – 30 листопада відбулася публічна дискусія щодо необхідності індексації тарифів на вантажні перевезення у 2017 році та інвестиційної політики ПАТ «Укрзалізниця» для оновлення вантажних і пасажирських вагонів, локомотивів, залізничної інфрастуктури. Голова правління товариства Войцех Балчун, члени правління, представники міністерств та відомств, асоціацій, учасники ринку обговорили за круглим столом потреби галузі та аргументи щодо необхідності індексації тарифів.

«Ми зобов’язані покращувати ефективність, скорочувати витрати. Якщо Україні потрібно, щоб єдиний залізничний національний перевізник не скорочував обсяги перевезень і не зменшував кількість вагонів та локомотивів, то необхідно здійснювати значні інвестиції в оновлення парку, для цього необхідно індексувати тарифи. Ми хочемо зробити значний стрибок для відбудови в галузі, а враховуючи значну інфляцію, великий ріст цін виробників промислової продукції без індексації тарифів обійтися неможливо», – зазначив голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун.

За словами члена правління товариства Марека Залєсного, індексація тарифів на вантажні перевезення матиме незначний плив для виробників промислової продукції – лише 0,4 відсоткові пункти. «У разі індексації тарифів ми гарантуємо небувалу інвестиційну програму. Ми прагнемо, щоб Укрзалізниця виконувала всі замовлення, щоб справедливо розподілялися вагони, щоб їх вистачало і не створювався дефіцит, щоб зміцнювати економіку країни», – зазначив Марек Залєсний.

Станом на жовтень 2016 року ціни виробників промислової продукції зросли на 28,7%, тоді як прогнозувалося їх зростання за весь рік на 10,4%. Марек Залєсний наголосив, що навіть при індексації тарифів їх рівень буде суттєво меншим за ріст цін виробників продукції. Зокрема, пропонується зробити індексацію тарифів на перевезення вантажів у межах України з лютого 2017 року на 25 % (в середньому за рік на 22,7 %). У наступному році прогнозується подальше зростання цін на матеріали, пальне, електроенергію, збільшиться вартість ремонтів основних засобів. За умови запропонованої індексації ціни виробників у 2017-му випереджатимуть тарифи на перевезення вантажів на 20,9%, а якщо індексації тарифів не відбудеться, то індекс цін виробників буде більшим за індекс тарифів аж на 51%.

Наразі тарифи на вантажні перевезення залізничним транспортом України є одними з найнижчих порівняно з тарифами, що діють на залізницях інших країн. Так, у середньому тарифи на перевезення вантажів у межах України нижчі, ніж по території Російської Федерації – в 1,7 разу; Республіки Білорусь – в 1,4 разу; Республіки Польща – у 8,9 разу; Словацької Республіки – 6,3 разу; Угорської Республіки – у 7,3 разу; Румунської Республіки – у 3,1 разу.

Марек Зелєсний також зауважив, що за 10 місяців поточного року спостерігається збільшення обсягів перевезень вантажів залізничним транспортом у внутрішньому сполученні.

Член правління товариства Іренеуш Василевський зазначив, що Укрзалізниця також підвищуватиме ефективність використання вагонів та локомотивів.

«Ми хочемо відкрито говорити про потреби галузі й даємо свої пропозиції Міністерству інфраструктури та іншим міністерствам, а також Кабінету Міністрів України, які приймуть відповідні рішення. Про індексацію тарифів у Міністерстві інфраструктури йшлося ще у квітні, коли в такому складі правління ПАТ «Укрзалізниця» ще не працювало, тоді розглядалося два сценарії: оптимістичний – індексація на 25% та песимістичний – на 44%. Ми – за оптимістичний», – зазначив Войцех Балчун.

Ознайомитися зі змінами тарифної політики на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України на 2017 рік можна на офіційному сайті ПАТ «Укрзалізниця».

Переглянути фото з заходу можна на офіційній сторінці ПАТ «Укрзалізниця» у Facebook.

Довідка

Кошти, отримані від індексації тарифів у 2017 році, ПАТ «Укрзалізниця» планує направити на оновлення рухомого складу (локомотивного та вагонного парку) та об’єктів інфраструктури. Так, планується спрямувати 3,5 млрд грн на ремонт основних засобів (колії, рухомого складу) та 7,5 млрд грн на оновлення основних засобів за планом капітальних вкладень, з яких 2 млрд грн – на реконструкцію більше 240 км колії та майже 200 комплектів стрілочних переводів, 0,9 млрд грн – на оновлення об’єктів інфраструктури (контактної мережі, об’єктів СЦБ та ін.), 2,5 млрд грн – на придбання 3100 вантажних вагонів, 1,3 млрд грн – на модернізацію більше 11,5 тис. вантажних вагонів та 0,8 млрд грн – на модернізацію майже 100 локомотивів.