Друк
06.12.2010

Укрзалізниця забезпечує безбар’єрний доступ людей з обмеженими фізичними можливостями до об’єктів залізничного транспорту

Укрзалізниця продовжує роботу щодо покращення сервісу для людей з обмеженими можливостями. При виконанні проектних, будівельних та ремонтних робіт на залізничних об’єктах громадського призначення враховуються вимоги будівельних норм і стандартів щодо потреб безперешкодного доступу до таких об’єктів людей з особливими потребами. Зокрема, влаштовуються пандуси, площадки для переїзду через залізничні колії, створюються умови для безпорогового доступу до вокзалів, перони і платформи облаштовуються спеціальними контрастними обмежувальними смугами.

Так, протягом 10 місяців 2010 року на Львівському залізничному вокзалі продовжено поручні усіх сходів виходу із тунелів на перони, тривають роботи з розміщення рельєфного зображення нумерації відповідного перону на висоті 150 см для орієнтації людей з вадами зору. На залізничному вокзалі в Ужгороді встановлено 6 звукосигнальних пристроїв для інвалідів по зору, а в Чернівцях обладнано окрему касу для інвалідів, нанесено на підлогу вокзалу спеціальні контрастні позначення з метою створення безпечних умов для руху людей з вадами зору, розроблено схему руху для людей з обмеженими фізичними можливостями, в залі очікування обладнано куток для інвалідів.

На залізничному вокзалі в Херсоні нанесено12 гальмівних смужок на пандуси, виготовлено інформаційний стенд, у приміщеннях вокзалу м Сум установлено 4 спрямовуючі поручні вздовж сходів, 5 звукових сигналів (маячків) над вхідними дверима, нанесено 5 рельєфних смуг яскраво жовтого кольору на першій і останній сходинках центрального входу будівлі вокзалу.

У залі очікування для інвалідів вокзалу міста Харків встановлено тактильну карту-схему, 16 звукових сигналів (маячків) при виході із південного і північного тунелів на платформи та на цокольному поверсі.

На залізничних вокзалах Дніпропетровськ, Запоріжжя-1, Сімферополь, Севастополь, Джанкой, на станціях Саки та Євпаторія розроблені схеми пересування осіб з обмеженими можливостями.

У спеціальну кімнату відпочинку для осіб з обмеженими фізичними можливостями на залізничному вокзалі міста Миколаїв придбано 15 одиниць меблів.

Загалом протягом 2010 року облаштовано пандусами 24 пасажирські платформи та приміщення для перебування пасажирів на 11 вокзалах та станційних будівлях. Зокрема, при здійсненні модернізації на дільниці Сімферополь – Севастополь відремонтовано всі платформи з облаштуванням схилів для можливості заїзду осіб з обмеженими можливостями та створено можливість переїзду з платформи на платформу. У Києві на платформі зупиночного пункту Лівий берег встановлено лави для сидіння для 20 осіб та обладнано 22 спеціальних поручні, обладнано 2 пандуси на північній платформі № 1 вокзалу Київ-пас. Фахівці залізниць щоквартально проводять обстеження вокзалів, станцій, пасажирських платформ щодо стану безперешкодного доступу до них, вживаються заходи щодо усунення виявлених недоліків.

Укрзалізниця створила Центр регіональних перевезень, який об’єднує три приміських вокзали: Київ-Пасажирський, Дарниця та Караваєві Дачі. На вокзалах створені і постійно функціонують групи допомоги особам з особливими потребами. Інформація про функціонування груп доводиться до пасажирів по гучномовному зв’язку та візуально на стендах і табло . Персонал, який обслуговує осіб з обмеженими фізичними можливостями, постійно проходить навчання.

Для перевезення пасажирів з обмеженими фізичними можливостями на залізницях України курсує дев’ятнадцять спеціалізованих вагонів: два на Південній, по три на Донецькій, Одеській, Південно-Західній та Львівській, п’ять на Придніпровській.

Довідка:

Вагони для людей з особливим потребами включаються до складу поїздів за наявності заявки. Замовити такий вагон можна на будь-якому вокзалі залізниці. Вартість квитка у спеціальному купе така ж, як і у звичайному купейному вагоні не фірмового поїзда.

Вхід до вагону для осіб з обмеженими фізичними можливостями обладнаний підйомником для інвалідного візка, за допомогою якого пасажир може потрапити всередину як з високої, так і з низької платформи, не залишаючи коляски. Тамбур та двері у спеціалізованому вагоні ширші. У ньому не дев'ять купе, як у звичайному, а вісім, оскільки останнє купе ширше за інші: воно двомісне і адаптоване для пасажирів на інвалідних візках. Купе оснащене спеціальними допоміжними ременями, що дозволяють пасажиру без сторонньої допомоги пересісти у крісло, а також кнопкою виклику провідника. Туалет у таких вагонах також ширший, у ньому встановлені додаткові поручні.

На вокзалах залізниці працюють мобільні групи з надання допомоги пасажирам з обмеженими фізичними можливостями . Члени цих груп надають допомогу щодо супроводу інваліда територією вокзалу, посадки до вагону та висадки із нього. Інформація про них є на стендах та у чергового по вокзалу.

У касах вокзалів та станцій особи з обмеженими фізичними можливостями обслуговуються позачергово. Каси оснащені кнопкою виклику квиткових касирів, яка встановлена зручній для осіб на інвалідних візках висоті. Подібні кнопки є також і біля медпунктів.

Прес-центр

(044) 465-24-28, 465-21-76, 465-21-72

е-mail: ргеsscenter@uz.gov.ua