Друк
08.12.2010

В Одесі розпочалася міжнародна науково-практична конференція з питань взаємодії рухомого складу та колії

 Залізничники, науковці та виробники з України та Росії спільно напрацьовують шляхи зменшення наднормативного зносу коліс та рейок. Вирішенню цієї комплексної проблеми присвячена міжнародна науково-практична конференція «Сучасний стан та проблеми взаємодії рухомого складу і колії «Рейка-колесо 2010», яка 7-8 грудня проходить в Одесі. Орган і затори конференц ії – Державна адм і н і страц і я залізничного транспорт у Укра ї н и та Нау ково -техн і ч не товаристство залізничників Укра їни. Захід вирішили провести на Одеській залізниці, оскільки 4 грудня їй виповнилося 145 років з часу заснування.

За словами першого заступника генерального директора Укрзалізниці Миколи Сергієнка, на сьогодні проблема інтенсивності зносу пари «рейка -колесо» характерна для усіх країн СНД, тому існує необхідність обміну досвідом і прийняття спільних рішень з колегами на міжнародному рівні щодо впровадження нових схем і технологій продовження ресурсу використання рейок та колісних пар локомотивів і вагонів.

Як повідомив начальник Одеської залізниці Ілля Левицький, в Україні знос рейок та коліс у 3-6 разів перевищує встановлені норми, через це збільшується не лише кількість ремонтів, а й зростають витрати на тягу поїздів, зокрема, на використання паливно-енергетичних ресурсів. Для запобігання цьому на Одеській залізниці наразі здійснюється удосконалення конструкції рейкозмащувачів. « Система змащування повинна бути простою, надійною, екологічно чистою, економною та ефективною. Сьогодні ми вивчаємо досвід іноземних країн, зокрема, у США середній термін експлуатації рейок вдалося збільшити у 5 разів і разом з тим зменшити витрати», - зазначив Ілля Левицький.

Над підвищенням термінів експлуатації рейок та колісних пар рухомого складу та їх надійності залізничники України спільно із науковцями галузевих вузів і Національної академії наук України працюють з 1995 року. За цей час проведено низку глибоких теоретичних досліджень, впроваджено нові технічні і технологічні рішення, серед яких: розробка змащувальних матеріалів, нових конструкцій ходових частин рухомого складу, стрілочних переводів та будови рейок, прогресивних методів відновлення та зміцнення гребенів колісних пар та бандажів колісних пар локомотивів, зближення показників міцності колісних пар і рейок.

За словами першого заступника генерального директора Укрзалізниці,

виконаний комплекс робіт дозволив майже удвічі зменшити середній показник інтенсивності зносу гребеня бандажу колісних пар локомотива, а також забезпечити рух поїздів із заданими швидкостями, підвищити рівень безпеки і значно скоротити експлуатаційні витрати залізниць.

Микола Сергієнко наголосив, що на сьогодні необхідно підвищувати комерційну привабливість залізничних маршрутів, економічну ефективність використання залізничної інфраструктури, розвивати транспортний потенціал України і підвищувати якість транспортних послуг.

«Необхідно залучати науковців та виробників залізничної продукції до спільного вирішення проблеми наднормового зносу коліс та рейок. Потрібен

комплексний підхід, узгодження дій спеціалістів, які займаються удосконаленням коліс, рейок та стрілочних переводів», - наголосив перший заступник генерального директора Укрзалізниці.

Прес-центр

(044) 465-24-28, 465-21-76, 465-21-72

е-mail: ргеsscenter@uz.gov.ua