Друк

Відповіді на типові питання

Як проїхати від станції А до станції Б?

Наявність вільних місць та вартість проїзду.

За скільки діб до відправлення можна придбати квиток?

Проїзд окремих пільгових категорій громадян на залізничному транспорті. 

Умови проїзду студентів навчальних закладів I - IV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів.

Порядок перевезення та оформлення проїзду дітей у внутрішньому та міжнародному сполученні з країнами СНД.

Чи можна перевозити у пасажирських поїздах живих  тварин і птахів?

Умови перевезення живих тварин та птахів у внутрішньому сполученні (по території України в поїздах формування ПАТ «Укрзалізниця».

Умови перевезення живих тварин і птахів у міжнародному сполученні з країнами СНД та при прямуванні по території України в поїздах формування інших залізничних адміністрацій.

Що робити з проїзним документом, якщо пасажир спізнився на поїзд?

Дії  пасажирів у разі заміни складу поїзда (вагона)?

Яка частка вартості проїзного документа повертається,  у разі  пересадки пасажира у вагон (поїзд) іншої категорії, при його поверненні?

Загальні умови повернення проїзних документів.

Чи поновлюються втрачені та згублені проїзні документи?

Як діяти у разі коли проїзні документи документи залишились у проводжаючого?

У яких випадках не стягується плата за послуги?

Яка інформація розміщена на проїзних документах?

Якими документами регулюються тарифи на пасажирські перевезення?

Які коефіцієнти індексації застосовуються у внутрішньому сполученні?

Які тарифи застосовуються при обчислені вартості проїзду у міжнародному сполученні з країнами СНД та Балтії?

Тарифи у міжнародному сполученні з країнами Європи.

Чи можливо переоформити проїзний документ?

У яких випадках  можливо переоформити дитячий проїзний документ на повний?

У яких випадках не допускається переоформлення?

Посадка по лінії.

Посадка в поїзд.

Де на сайті знайти інформацію щодо порядку оформлення проїзних документів через мережу Інтернет?      

На які поїзди здійснюється оформлення електронного проїзного документа (ЕПД)?

Як повернути проїзний документ оформлений через мережу Інтернет?

Як дізнатися чи потрібно електронний проїзний документ роздруковувати в касі на бланку встановленого зразку, чи можливо здійснити поїздку без звернення до квиткової каси?

Скільки коштує комплект постільної білизни в поїздах ПАТ «Укрзалізниця»?

Де і як можна відправити багаж?

Чи можна перевезти залізницею власний автомобіль?

Як надається медична допомога у пасажирських поїздах?

Якою має бути температура у вагонах?

 

 

Як проїхати від станції А до станції Б?

Пропонуємо скористатися розкладом руху поїздів http://www.uz.gov.ua/passengers/timetables/.

 

Наявність вільних місць та вартість проїзду.

Наявність вільних місць та вартість проїзду ви можете дізнатися на сайті  http://booking.uz.gov.ua/.

 

За скільки діб до відправлення можна придбати квиток?

 Оформлення проїзних документів, у тому числі електронних, здійснюється від 45-0 діб (на окремі поїзди 30 діб) до відправлення поїзда.  На поїзди категорії «Регіональний поїзд» від 10-0 діб до відправлення поїзда.

 

Проїзд окремих пільгових категорій громадян на залізничному транспорті. 

Особам, яким пільги надані законодавством України, знижка з вартості квитка та плацкарти надається при проїзді в межах України і тільки у вагонах перевізників України. При проїзді по території України у вагонах, які належать іноземним залізничним адміністраціям (залізницям) та перевізникам інших держав, знижка надається тільки щодо вартості квитка, плацкарта сплачується повністю.

При проїзді у вагонах суб'єктів господарювання України за межі України осіб, яким пільги надані законодавством України до держав СНД та Латвійської Республіки, Литовської Республіки, Естонської Республіки, знижка з вартості квитка надається до прикордонної станції України, а з вартості плацкарти - на весь шлях прямування.

Особи, які супроводжують інвалідів I групи та дітей-інвалідів, можуть користуватись пільгою тільки при супроводженні інвалідів.

Дозволяється оформлення пільгового проїзного документа тільки для супровідника, якщо вік дитини-інваліда менше 6 років і дитина прямує із супровідником без проїзного документа.

Перелік пільгових категорій наведено у Додатку 2 до Правил перевезення пасажирів.

Знижка з вартості проїзду за відповідними документами, що засвідчують право на пільги у період з 1 жовтня по 15 травня, надається при оформленні проїзних документів на дату відправлення не раніше 1 жовтня і не пізніше 15 травня.

Якщо пасажир до 24 години 15 травня не прибув на станцію призначення, то пільговий проїзний документ зберігає свою дійсність до прибуття пасажира на станцію призначення.

Оформлення пільгового проїзного документа зі станції пересадки на дату пізніше 15 травня не дозволяється.

 

Умови проїзду студентів навчальних закладів I - IV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України  від 05.04.1999  N 541 «Про затвердження Порядку надання пільгового проїзду студентам вищих навчальних закладів I - IV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів у міському й приміському пасажирському транспорті та міжміському автомобільному і залізничному транспорті територією України» передбачено, що пільговий проїзд у поїздах міжміського сполучення студентам та учням оформляється  в разі, коли статус студента (учня) підтверджується даними, що містяться в Єдиній державній електронній базі з питань освіти, створеній відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13. 07. 2011  N 752 «Про створення Єдиної державної електронної бази з питань освіти»).

Зразки студентських та учнівських квитків, затверджені наказом Міністерства освіти і науки України від 10 грудня 2003 р. N810 «Про затвердження студентського та учнівського квитків державного зразка».

Зауважимо, що оформлення проїзду студентам вищих навчальних закладів I-IV рівнів акредитації та учням професійно-технічних навчальних закладів зі знижкою вартості проїзду (квитка та плацкарти) 50 % здійснюється у внутрішньому сполученні у загальних, плацкартних вагонах, вагонах 2-го та 3-го класу всіх категорій поїздів та всіх вагонах регіональних поїздів.

При проїзді по території України у поїздах формування інозалізниць знижка надається тільки з вартості квитка, вартість плацкарти сплачується на загальних підставах.

 

Порядок перевезення та оформлення проїзду дітей у внутрішньому та міжнародному сполученні з країнами СНД.

 Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України встановлено, що у внутрішньому сполученні дитина віком до 6 років, якщо вона не займає окремого місця, перевозиться з дорослим пасажиром безплатно без придбання проїзного документа.  При прямуванні з одним дорослим пасажиром більше однієї дитини до 6 років пасажир повинен додатково придбати дитячий проїзний документ на кожне місце, займане дітьми.

Перевезення дитини від 6 до 14 років та дитини віком до 6 років, для якої супровідник бажає мати окреме місце, здійснюється за дитячими проїзними документами.

Вік дитини, що дає право на знижку вартості проїзду, визначається на день від'їзду.

Діти до 14 років допускаються до перевезення в пасажирських поїздах тільки в супроводі дорослих.  Пасажир, який перевозить дитину до 14 років, повинен мати документ, який підтверджує вік дитини, і надавати його особам, які контролюють, під час посадки в поїзд та на шляху прямування.

Вартість проїзду дітей віком від 6 до 14 років становить 75% від вартості проїзду дорослого пасажира (повного проїзного документа).

У міжнародному сполученні з країнами СНД та Балтії та по території України у поїздах формування інозалізниць, діти віком до 5 років, якщо не займає окремого місця перевозяться безкоштовно. Для зайняття окремого місця дитиною до 5 років необхідно придбати дитячий проїзний документ.

Для кожної дитини віком від 5 до 10 років необхідно придбати проїзний документ за дитячим тарифом. Для дітей віком старше 10 років проїзд оформлюється за повним тарифом.

Діти до 10 років без супроводження дорослих до проїзду у пасажирських поїздах не допускаються.

 

Чи можна перевозити у пасажирських поїздах живих  тварин і птахів?

Умови перевезення живих тварин та птахів у внутрішньому сполученні (по території України в поїздах формування ПАТ «Укрзалізниця»

Відповідно до положень «Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України», затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку  України від 27.12.2006 № 1196 (зі змінами і доповненнями), зареєстрованими в Мін’юсті 04.04.2007 за №310/13577, перевезення собак незалежно від розміру при собі в купе пасажирського чи швидкого поїзда, у тому числі собак-супровідників сліпих, дозволяється лише в купейному вагоні за умови викупу пасажиром усіх місць купе. Великі собаки (вищі 45 см, не більше одного) перевозяться у намордниках на ланцюжках або ремінних прив'язках, малі собаки – у ящиках, корзинах, клітках (не більше двох особин).

У плацкартних вагонах нічних швидких та пасажирських поїздів, вагонах 2-го класу поїздів «Регіональний експрес», Інтерсіті (ІС) та Інтерсіті+ (ІС+) кімнатні тварини не більше двох особин (малі собаки, коти тощо) перевозяться в ящиках, корзинах, клітках або контейнерах із водонепроникним абсорбуючим дном (не більше одного місця ручної поклажі), які розміщуються на місцях, призначених для ручної поклажі, на руках у пасажира або під місцями для сидіння.

У регіональних поїздах великі собаки перевозяться у крайніх тамбурах першого й останнього вагонів під наглядом супровідника, а малі собаки розміщуються під місцями для сидіння в ящиках, корзинах, клітках (не більше двох особин).

Дрібні кімнатні тварини (крім собак) та кімнатні декоративні птахи перевозяться у всіх типах вагонів незалежно від наявності ручної поклажі та повинні бути поміщені в ящики, корзини, клітки (не більше одного місця ручної поклажі) й вільно розміщатися на місцях, відведених для ручної поклажі.

Наявність оформленого належним чином ветеринарного документа для собак, дрібних кімнатних тварин та кімнатних декоративних птахів є обов'язковим.

Оформлення проїзних документів на всі місця в купе (оформлення окремого купе для дрібних кімнатних тварин і кімнатних декоративних птахів у клітках) не є обов'язковим.

Оформлення перевезення здійснюється багажною квитанцією з написом на лицьовому боці «Багаж на руках пасажира» або квитанцією за формою ЛУ-12а чи перевізним документом, оформленим електронним способом, окремо для великого собаки чи місця ручної поклажі (ящика, корзини, клітки). Оплата за перевезення великих собак, дрібних кімнатних тварин та кімнатних декоративних птахів пасажирами в пасажирських вагонах, а також у багажних вагонах пасажирських поїздів, свійської птиці в загальних вагонах місцевих поїздів та регіональних поїздів сплачується за особину чи місце як за 20 кг багажу незалежно від наявності ручної поклажі.

Пасажир – супровідник тварин повинен сам турбуватись про них: годувати, поїти та прибирати за ними, упереджувати порушення санітарно-гігієнічних умов.

Перевезення диких тварин у ручні поклажі забороняється.

 

Умови перевезення живих тварин і птахів у міжнародному сполученні з країнами СНД та при прямуванні по території України в поїздах формування інших залізничних адміністрацій.

Згідно з параграфами § 3 та 4 статті 13 Угоди між залізничними адміністраціями держав-учасників співдружності незалежних держав, Грузії, Латвійської Республіки, Литовської Республіки, Естонської Республіки про особливості застосування окремих норм угоди про міжнародне пасажирське сполучення  (УМПС) – ОЗ УМПС,  пасажир має право перевозити при собі кімнатних тварин (собак, кішок, птахів), при наявності відповідних  ветеринарних документів, у спеціальній тарі за рахунок норми ручної поклажі на місцях, призначених для розміщення ручної поклажі.

Собаки, не поміщенні в спеціальну тару, при наявності намордника і ремінної пов’язки повинні перевозитися в окремому купе купейного вагона (не більше двох). При цьому пасажир зобов’язаний сплатити вартість проїзних документів за повним тарифом по кількості  незайнятих місць у купе, окрім  місць, зайнятих дітьми або пасажирами, що мають право на проїзд за пільговим тарифом, проїзд яких сплачено згідно з правом на пільгу.

За відсутності у перевізника можливості надання окремого купе для перевезення тварин, таке перевезення не допускається

Додаткова плата за перевезення кімнатних тварин не стягується.

У поїздах ЗАТ «Азербайджанська залізниця» дозволяється перевезення кімнатних тварин (собак, кішок, птахів) тільки в окремому купе в купейних вагонах, при цьому пасажир зобов’язаний сплатити вартість проїзних документів за повним тарифом по кількості незайнятих місць у купе, крім місць, зайнятих дітьми, проїзд яких сплачено за дитячим тарифом.

Пасажирам з вадами зору дозволяється перевозити при собі собак-поводарів у вагонах будь-якої категорії (класів) без додаткової оплати місць.

Собака-поводир перевозиться на коротких ремінних прив’язках без намордника та повинна знаходитись поруч з пасажиром якого вона супроводжує.

 

Що робити з проїзним документом, якщо пасажир спізнився на поїзд?

Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України визначено, що у разі запізнення на поїзд з особистих причин, пасажир має право повернути невикористаний проїзний документ після відправлення поїзда, але не більше ніж через годину після його відправлення, то виплачується 10 відсотків вартості квитка і плацкарти. У всіх випадках повернення проїзних документів  вносить плату за послуги (комісійний збір), кошти сплаченні за послуги резервування місць та продажем проїзних документів, не повертаються, за винятком випадків повернення з вини перевізника.

У разі відміни поїзда, зазначеного в проїзному документі, або його запізнення до відправлення з пункту відправлення пасажирів більше ніж на одну годину, ненадання пасажиру місць, зазначених у проїзному документі, запізнення пасажира на поїзд з пункту пересадки з вини перевізника і відмови пасажира при цьому скористатися іншими місцями чи поїздом для повернення платежів пасажир повинен пред'явити проїзні документи для відмітки «Проїзний документ не використаний повністю з вини перевізника» уповноваженому представнику перевізника.

На підставі цієї відмітки пасажиру виплачується повна вартість проїзного документа, у тому числі з платою за послуги з продажу (комісійний збір) та резервування місць. Плата за послуги з повернення проїзного документа (комісійний збір) не здійснюється.

У разі повернення проїзних документів з вини перевізника пасажиру повертаються в повному обсязі кошти сплачені ним під час придбання проїзного документа, у тому числі за послуги, пов’язані з резервуванням місць.

Розгляд питання про повернення вартості проїзду невикористаних проїзних документів без пред’явлення до каси їх оригіналів не здійснюється.

Зауважимо, що Правилами встановлено, що у разі запізнення пасажира в пункт пересадки з вини перевізника (запізнення або відміна погодженого поїзда) і на бажання продовжити поїздку перевізник повинний відправити пасажира без стягнення плати наступним поїздом, щоб пасажир прибув на станцію призначення з найменшим запізненням.

Якщо пасажир або група пасажирів під час поїздки до пункту пересадки виявлять, що поїзд запізнюється, то вони повинні повідомити провідника (стюарда) вагона або машиніста дизель - чи електропоїзда про пересадку в певному пункті. Провідник вагона (стюард, машиніст) попереджає станцію пересадки про наявність у поїзді таких пасажирів для вжиття заходів щодо затримки поїзда або відправлення їх іншим поїздом.

На цей час законодавством України не визначений порядок  компенсування за запізнення поїзда, крім вищевказаних випадків.

 

Дії  пасажирів у разі заміни складу поїзда (вагона).

У разі виявлення технічної несправності вагона або небезпечних захворювань у пасажирів та інших причин, що унеможливлюють подальше прямування вагона та спричиняють його відчеплення, начальник поїзда повинен розмістити пасажирів на вільні місця у вагонах цього самого поїзда, у тому числі й у вагонах вищої категорії.

У разі відміни поїзда або заміни його на поїзд іншої категорії зі станції формування (обороту) чи на шляху прямування начальник поїзда та начальник вокзалу (станції) повинні організувати пересадку пасажирів до вагонів іншого поїзда.

 

Яка частка вартості проїзного документа повертається,  у разі  пересадки пасажира у вагон (поїзд) іншої категорії, при його поверненні?

У разі пересадки пасажирів до поїзда, що наданий для заміни, провідники (стюарди) на проїзних документах зобов'язані зробити відмітку про категорію поїзда та категорію (клас) вагона, в якому фактично прямує пасажир. У цьому випадку пасажиру повертається різниця коштів між фактично сплаченою вартістю проїзду, що зазначено у проїзному документі та вартістю проїзду у відповідній категорії поїзда та вагона, де фактично здійснювалась поїздка.

 

Загальні умови повернення проїзних документів

У касах ПАТ «Укрзалізниця» повертаються платежі за невикористані проїзні документи, оформлені в Україні.

У разі якщо пасажир відмовився від поїздки з особистих причин в термін:

не менше ніж за 24 години до відправлення поїзда, то йому виплачується повна вартість квитка і плацкарти;

від 24 до 9 годин до відправлення поїзда, то йому виплачується повна вартість квитка і 50 відсотків вартості плацкарти;

менше ніж за 9 годин до відправлення поїзда виплачується повна вартість квитка, а вартість плацкарти не виплачується;

після відправлення поїзда, але не більше ніж через годину після його відправлення, виплачується 10 відсотків вартості квитка і плацкарти.

У всіх випадках повернення проїзних документів пасажир, крім випадків, що сталися з вини перевізника, вносить плату за послуги (комісійний збір). Кошти, сплачені за послуги, пов'язані з резервуванням місць і продажем проїзних документів, не повертаються, за винятком випадків, коли повернення здійснюється з вини перевізника.

У разі повернення проїзних документів з вини перевізника пасажиру повертаються в повному обсязі кошти, сплачені ним під час придбання проїзного документа, у тому числі за послуги, пов'язані з резервуванням місць.

 

Чи поновлюються втрачені та загублені проїзні документи?

Постановою Кабінету Міністрів України від 19.03.1997 № 252 «Про Порядок обслуговування громадян залізничним транспортом» та Правилами перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України визначено, що загублені та викрадені проїзні документи не поновлюються.

Винятком, є посадочні документи, оформленні через електронні канали зв’язку. У цьому випадку пасажир має можливість здійснити повторно  роздруківку посадочного документа в особистому кабінеті користувача, при умові, що даний посадочний документ попередньо не був роздрукований на бланку проїзного документа встановленого зразку.

 

Як діяти у разі коли проїзні документи залишились у проводжаючого?

Якщо проїзні документи пасажира після відправлення поїзда залишилися в особи, яка його проводжала, останній негайно, але не пізніше ніж через одну годину з моменту відправлення поїзда, повинен пред'явити їх начальнику станції (вокзалу), який коштом того, хто проводжає, дає телеграму (телефонограму) начальнику поїзда. На підставі телеграми начальником поїзда оформляються проїзні документи на весь шлях прямування.

Проїзні документи, пред'явлені особою, яка проводжала пасажира, гасяться штемпелем «Дійсність проїзного документа припинена по станції...».

Погашені проїзні документи повертаються тому, хто проводжає. Повернення платежів за вдруге придбані проїзні документи здійснюється тільки за заявою до перевізника за умови пред'явлення погашених і вдруге придбаних проїзних документів.

Погашення проїзних документів, пред'явлених пізніше ніж через одну годину після відправлення поїзда, не здійснюється.

 

У яких випадках не стягується плата за послуги?

Плата за послуги з оформлення (переоформлення) проїзних документів (комісійний збір) не стягується, якщо вартість проїзду (сума квитка і плацкарти), у тому числі пільгового, є меншою від подвійного розміру послуги з оформлення (переоформлення).

Плата за послуги з оформлення (переоформлення), повернення (комісійний збір) не здійснюється за проїзні документи, оформлені в обмін на талони, - безплатно або зі знижкою вартості проїзду.

За проїзні документи, оформлені зі знижкою вартості проїзду за посвідченнями (без талонів), плата за послуги з оформлення (переоформлення), повернення стягується на загальних підставах.

 

Яка інформація розміщена на проїзних документах?

На проїзних документа, оформлених у вагони з нумерованими місцями  зазначається номер та дата відправлення поїзда, номер вагона, його категорія та номера місць,  маршрут прямування пасажира, категорія поїзда, службовий рядок, тарифний рядок, додаткові платні послуги (постіль, чай тощо).

 

Якими документами регулюються тарифи на пасажирські перевезення?

Тарифи на перевезення пасажирів встановлюються відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 № 1548 «Про встановлення  повноважень  органів  виконавчої  влади  та  виконавчих  органів  міських  рад  щодо  регулювання цін (тарифів)». Згідно із вищезазначеною постановою Мінінфраструктури введено в дію наказ від 19.03.2012 № 170 «Про затвердження Тарифів на перевезення  пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні» (зі змінами). 

 

Які коефіцієнти індексації застосовуються у внутрішньому сполученні?      

Ставки квитка і плацкарти у внутрішньому сполученні диференційовані  залежно від дальності поїздки, категорії поїзда та вагона. До вартості квитка і плацкарти застосовуються коефіцієнти індексації тарифного регулювання за календарними періодами року (13 періодів), коефіцієнти зниження – 0,9 (по вівторках та середах) та підвищення – 1,1 (по п’ятницях та неділях) за днями тижня. Крім того, залежно від рівня сервісних послуг у поїзді (вагоні) застосовуються коефіцієнти фірмовості. До складових вартості проїзного документа включається вартість квитка, плацкарти, податок на додану вартість, страховий збір (страховий  платіж),  плата за продаж проїзного документа (комісійний збір) та може включатися за бажанням пасажира плата за користування комплектом постільних речей та інші послуги, що надаються суб’єктом господарювання.

Інформація розміщена за посиланням https://uz.gov.ua/passengers/carriage_rules.

         

Які тарифи застосовуються при обчислені вартості проїзду у міжнародному сполученні з країнами СНД та Балтії?

При обчислені вартості проїзду до країн СНД між залізничними адміністраціями застосовується міждержавний пасажирський тариф (далі – МДПТ), який має обов’язкову силу для залізниць, пасажирів, відправників та отримувачів багажу та вантажобагажу.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996 №1548, наказом Міністерства транспорту та звʼязку України від 19.03.2008 № 306 «Про встановлення Тарифів на перевезення пасажирів, багажу та вантажобагажу залізничним транспортом у міжнародному сполученні» (зі змінами), зареєстрованим Міністерством юстиції України  21.03.2008 за № 238/14929, встановлено тарифи, які застосовуються для обчислення вартості проїзду пасажирів, перевезення багажу і вантажобагажу по території України при проїздках у країни СНД, а також Латвію, Литву, Естонію лініями залізниць, включених у постійну експлуатацію.

Тарифи на перевезення диференційовані в залежності від відстані поїздки, категорії поїзда та вагона. До базової вартості квитка і плацкарти застосовуються коефіцієнти індексації за календарними періодами року.

Тарифи затверджені у тарифній валюті (швейцарський франк). Під час їх розрахунку застосовується офіційний курс гривні до швейцарського  франка, що діє на дату оплати послуг, встановлений Національним банком України.

 

Тарифи у міжнародному сполученні з країнами Європи.

Для міжнародного сполучення Схід-Захід установлені тарифи, які затверджені наказом Міністерства інфраструктури України від 23.10.2012 № 633, зареєстровані Міністерством юстиції України 01.11.2012 за № 1834/22146. Ці Тарифи, є граничними та застосовуються під час обчислення вартості квитка за проїзд пасажирів територією України, перевезення багажу і вартості плацкарти у вагонах України (за весь шлях прямування).

Тарифи на перевезення пасажирів диференційовані  залежно від відстані поїздки, категорії поїзда і вагона та виражені в євро.

Знижки від вартості квитка та плацкарти на поїзди, напрямки, дні тижня, а також періоди року встановлюються відповідно до протоколів міжнародних нарад, угод, договорів тощо.

Під час розрахунку застосовується офіційний курс гривні до євро, встановлений Національним банком України на дату оплати послуг. 

 

Чи можливо переоформити проїзний документ?

Пасажир може за наявності вільних місць переоформити проїзний документ на поїзд, який відходить раніше, у вагон вищої (нижчої) категорії, або здійснити заміну місць, указаних у проїзному документі, на місця будь-якого вагона такої самої категорії.

Переоформлення здійснюється в квиткових касах, якщо до відправлення поїзда, на який переоформлюються проїзні документи, не більше 24 годин.

За переоформлення проїзних документів здійснюється плата, установлена суб'єктом господарювання.

При переоформленні проїзних документів вартість проїзду перераховується відповідно до нових умов поїздки. Якщо вартість проїзного документа, розрахованого за новими умовами, є вищою від попередньої, пасажиром сплачується різниця вартості. Якщо вартість нових проїзних документів є меншою від вартості проїзних документів, що переоформляються, пасажиру повертається різниця у вартості проїзду.

 

У яких випадках  можливо переоформити дитячий проїзний документ на повний?

Якщо замість повного проїзного документа помилково оформлено проїзний документ для дитини, то пасажиру надається можливість переоформити проїзні документи без зміни прізвища та імені.

 

У яких випадках не допускається переоформлення?

 Переоформлення проїзних документів зі зміною прізвища та імені пасажира не допускається. Переоформлення проїзного документа зі зміною станції призначення (відправлення), оформленого у квитковій касі або через Інтернет у безготівковому порядку (у тому числі з використанням платіжної картки), не здійснюється.

 

Посадка по лінії.

Поїздка пасажира повинна розпочинатися від станції, вказаної у проїзному документі. У випадку, якщо пасажир здійснив посадку в поїзд на проміжній станції за маршрутом прямування поїзда, він має право на зайняття місця, зазначеного в проїзному документі.

 

Посадка в поїзд.

Посадка в поїзд осіб, що здійснюють поїздку за повними проїзними документами, здійснюється на підставі документів, які посвідчують особу. Перелік документів наведено у пункті 7.2. розділу 7 Правил перевезення пасажирів.

Посадка в поїзд дітей віком до 16 років здійснюється за пред'явленням документів, що посвідчують вік дитини (свідоцтва про народження дитини, нотаріально завіреної копії свідоцтва про народження дитини, паспорта одного із батьків, у якому є запис про дитину, проїзного документа дитини).

Пасажири, які здійснюють поїздку за пільговими та безплатними проїзними документами, зобов'язані пред'явити проїзний документ та документ, що підтверджує право на пільгу.

Під час групових перевезень керівник групи зобов'язаний пред'явити проїзні документи та список, завірений  у квитковій касі, а провідник (стюард) - перевірити відповідність пред'явлених пасажирами документів, які посвідчують особу, завіреним спискам.

Військовослужбовці (у період проходження строкової військової служби) здійснюють посадку в поїзд за пред'явленням військового квитка.

Для осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі, при проїзді їх до місця проживання документом, що засвідчує особу, є довідка про звільнення.

 

Де на сайті знайти інформацію щодо порядку оформлення проїзних документів через мережу Інтернет?      

Інформація щодо Порядку надання послуг з оформлення/повернення проїзних/перевізних документів у пасажирських перевезеннях та супутніх послуг через Веб-сайт Укрзалізниці booking.uz.gov.ua розміщена для ознайомлення користувачів сайта та доступна за посиланням: http://booking.uz.gov.ua/i/booking.manual.uk.pdf.

 

На які поїзди здійснюється оформлення електронного проїзного документа (ЕПД)?

На 95 поїздів внутрішнього сполучення та 3 поїзда міжнародного сполучення (№705/706 Київ - Перемишль - Київ, 715/716 Київ - Перемишль - Київ №751/752 Здолбунів - Хелм) здійснюється оформлення ЕПД.

Детальна інформація за посиланням: https://uz.gov.ua/passengers/reservation_purchase_travel_documents.

Як повернути проїзний документ, оформлений через мережу Інтернет?

Повернення проїзного документа, оформленого через Інтернет здійснюється на сайті booking.uz.gov.ua або в квитковій касі ПАТ «Укрзалізниця».

Повернення електронного проїзного документа (ЕПД) та/або Бланка замовлення, оформленого через мережу Інтернет та оплаченого банківською платіжною карткою міжнародних платіжних систем (наприклад, Visa, Мastercard) здійснюється на сайті booking.uz.gov.ua лише через особистий кабінет користувача за умови, якщо проїзний документ попередньо не був роздрукований в квитковій касі ПАТ «Укрзалізниця».

Детальна інформація  за посиланням: https://booking.uz.gov.ua/cabinet/return_ticket.

Для повернення ЕПД необхідно скористатися вкладкою «Повернення квитка» та заповнити наступні поля:

 UID – унікальний ідентифікатор замовлення (20-ти значний код, що починається з трьох нулів і латинської літери В (всі літери великі і латинські);

 Фіскальний номер квитанції (номер розміщений у правому верхньому куті документа – навпроти буквеного позначення ФК);

 Ім’я та прізвище особи, для якої було оформлено документ;

 Обрати опцію «Повернути квиток».

 

Як дізнатися чи потрібно електронний проїзний документ роздруковувати в касі на бланку встановленого зразку, чи можливо здійснити поїздку без звернення до квиткової каси?

При оформленні проїзду через Інтернет перед здійсненням оплати інформація щодо ознаки оформлення посадочного документу або бланку замовлення відображається у кошику:

         1.  Посадочний документ

 

 

         2.  Бланк замовлення

 

 

 

Скільки коштує комплект постільної білизни в поїздах ПАТ «Укрзалізниця»?

На всіх залізницях України комплект постільної білизни в купейних та плацкартних вагонах коштує 30 грн., а в вагонах СВ - 45 грн.

 

Де і як можна відправити багаж?

Багаж приймається у багажних відділеннях вокзалів, як правило, не раніше ніж за добу до відправлення поїзда, з яким він має бути відправленим.

Багаж може бути прийнятий у пасажира на підставі проїзного документа до вказаної в ньому станції або станції, розташованої в межах приміської зони станції призначення пасажира, якщо вона відкрита для приймання та видачі багажу. Якщо пасажир їде до станції, яка закрита для видачі багажу, то він може оформити багаж до найближчої станції видачі багажу, навіть якщо вона й знаходиться поза шляхом прямування пасажира.

Інформація

по багажним відділенням регіональних філій залізниць України

(станом на 01.10.2017)

Львівська

Одеська

Південно-Західна

Південна

Придніпровська

Львів

Одеса

Київ-Пас

Харків

Дніпро

Тернопіль

Херсон

Козятин

Суми

Запоріжжя-1

Рівне

Миколаїв

Вінниця

Полтава-Півд

Кривий-Ріг-Гол ДН-2

Ів-Франківськ

Шевченко

Жмеринка

 

Нікополь

Чернівці

Знамянка ДН-3

Хмельницький

 

Апостолово

Ужгород

Кропівницький

Шепетівка ДН-2

 

Марганець

Чоп

Помошная

Коростень ДН-4

 

Мелітополь ДН-3

Коломия

 

 

 

 

Здолбунів ДН-3

 

 

 

 

Луцьк

 

 

 

 

Ковель

 

 

 

 

Сарни

 

 

 

 

Мукачево ДН-5

 

 

 

 

 

 

 

Чи можна перевезти залізницею власний автомобіль?

На сьогодні в ПАТ «Укрзалізниця» курсують вагони-автомобілевози по 8-ми напрямках у поїздах:

-       № 41/42 Дніпро – Львів – Дніпро (цілорічно)

-       № 49/50 Київ – Львів – Львів (цілорічно)

-       № 79/80 Київ – Дніпро – Київ (цілорічно)

-       № 63/64 Дніпро – Одеса – Дніпро (цілорічно)

-       № 129/130 Київ – Ужгород – Київ (цілорічно)

-       № 269/270 Харків – Одеса – Харків (тільки у літній період)

-       № 63/64 Харків – Київ – Харків (цілорічно)

-       № 113/114 (115/116) – 107/108 (по днях курсування) Харків – Львів – Одеса – Львів – Харків (цілорічно). Пасажир, який прямує за цими маршрутами, має можливість перевезти свій автомобіль у спеціально обладнаному вагоні. Вартість такої послуги в середньому складає 400-700 грн. Вагон-автомобілевоз за один рейс здатний перевезти від 6 до 8 легкових авто (залежить від габаритів автомобіля).

 

Як надається медична допомога у пасажирських поїздах?

Супроводження пасажирських поїздів медичним працівником не передбачене. Натомість в пасажирському поїзді передбачено наявність 4 медичних аптечок. В екстрених випадках необхідно звернутись до провідника, який повідомить начальника поїзда і той через засоби зв’язку викликає  швидку медичну допомогу, яка буде чекати хворого на найближчій станції.

 

Якою має бути температура у вагонах?

Відповідно до «Державних санітарних правил та норм експлуатації рухомого складу залізничного транспорту для пасажирських перевезень», п. 3.6. На шляху прямування, а також під час подачі поїзду під посадку в зимовий час, перехідний період температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні +20° +/-2°, а влітку +24°+/-2° (тільки у вагонах, де є кондиціонери).

 ВГОРУ