Друк
17.02.2017

ПАТ «Укрзалізниця» продовжує обговорювати індексацію тарифів на вантажні перевезення з учасниками ринку та очікує від них пропозицій і аргументів

ПАТ «Укрзалізниця» продовжує діалог з учасниками транспортного ринку щодо необхідності індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення. Зокрема, товариство попросило їх надати власний аналіз впливу індексації тарифів  на фінансовий результат підприємств, собівартість виробництва продукції, та надати пропозиції щодо альтернативних джерел фінансування капітальних інвестицій Укрзалізниці у необхідному обсязі.

З відповідними листами товариство звернулося до керівників підприємств, галузевих асоціацій та недержавних організацій. За прогнозом економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, розробленим Мінекономрозвитку, внесок зміни тарифів на вантажні залізничні перевезення до зростання індексу цін виробників складе 0,4 відсоткового пункту при загальному прогнозному індексі цін виробників у 2017 році 108,5.

Це при тому, що фактичний індекс цін виробників значно перевищує прогнозний. Так,  у 2016 році фактичний індекс цін виробників склав 135,7 при прогнозі 110,4, при цьому причиною зростання була не індексація тарифів на залізничні вантажні перевезення, а інші фактори.

 Незважаючи на об’єктивний та професійний аналіз незначного впливу індексації тарифів на українську економіку, здійснений Мінекономрозвитку, ПАТ «Укрзалізниця» отримує листи від багатьох суб’єктів вітчизняної економіки, в яких зазначається, що індексація тарифів призведе до неконкурентоспроможності промисловості та пропонується застосовувати альтернативні джерела фінансування.

Тому товариство вирішило детально проаналізувати їхні аргументи. До 21 лютого учасників транспортного ринку ПАТ «Укрзалізниця» просить надати інформацію про вплив індексації тарифів на вантажні залізничні перевезення у 2016 році на фінансовий результат підприємств, факти, які б могли підтвердити, що підвищення тарифів призведе до неконкурентоспроможності продукції, з урахуванням ціни продукції на експортних ринках, транспортної складової (за кожним видом транспорту) та собівартості виробництва продукції. Також товариство просить детально зазначити, як знизиться конкурентоспроможність української промисловості та підприємств через індексацію тарифів з розподілом за основними галузями економіки та підприємствах. Окрім того, пропонується порівняти вартість залізничних вантажних перевезень з вартістю перевезень автомобільним транспортом та впливом на вартість перевезень автомобільним транспортом через збільшення залізничних тарифів.

Керівництво компанії не раз наголошувало, що галузь потребує масштабних інвестицій для оновлення зношених основних фондів, на 2017 рік заплановані інвестицій в оновлення рухомого складу та інфраструктури на рівні 27,5 млрд, тому від учасників ринку товариство очікує пропозицій щодо альтернативних джерел фінансування капітальних інвестицій у необхідному обсязі.