Друк
27.08.2004

Експрес подільський - рівень столичний


Інколи буває важко підібрати гідний подарунок для близької людини. Уявіть, наскільки складно зробити це для цілої країни. Але вітчизняним залізничникам, вже кілька років поспіль, до кожної чергової дати народження України - Дня Незалежності - вдається робити державі та її народу приємні і, що найголовніше, винятково потрібні подарунки.

Саме таким став і новий прискорений поїзд "Подільський експрес" сполученням Київ-Хмельницький, який почав курсувати з 20.08.04 р. Цей, вже другий, експрес на напрямку Київ-Хмельницький, підготували до головного свята держави залізничники Південно-Західної магістралі. А про значимість події свідчить, зокрема, той факт, що провести пасажирів цього поїзда у перший рейс і побажати їм щасливої дороги прибув Міністр транспорту і зв'язку України-Генеральний директор Укрзалізниці Георгій Кірпа, який для цього перервав свою відпустку.

Як і годиться, подарунок країні, в особі численних пасажирів "Подільського експреса", залізничники вручали в урочистій обстановці. Особливе враження на пасажирів та гостей свята справили вагони цього поїзда, які, як виявилося, перш ніж стати до складу експреса були ресторанами на колесах. Деяким з них вже за 30 років, але ні запаху смаженої риби з колишнього ресторанного життя, ні жодної цяточки іржі через солідний вік, пасажири не помітять. Адже залізничники Південно-Західної магістралі повністю їх модернізували. Тут все нове, крім металевого каркаса. Тож не дивно, що, оглянувши поїзд на пероні столичного вокзалу, Георгій Кірпа залишився задоволеним якістю його підготовки, комфортом і оздобленням вагонів.

- Важко повірити у те, що ці вагони працюють на залізниці з середини 70-х років, настільки якісно їх відремонтували, - наголосив Міністр.

Головні ж експерти - пасажири - вже давно дали позитивну оцінку роботі залізничників з відновлення рухомого складу, адже перший "Подільський експрес", який ось вже три місяці курсує між Києвом та Хмельницьким, також складається з таких реконструйованих вагонів. І підтверджується це, перш за все, тим, що цей поїзд користується неабияким попитом у пасажирів. Так, за інформацією пасажир-ської служби Південно-Західної залізниці, населеність вагонів першого поїзда "Подільський
експрес", який о 6.20 відходить з Києва і о 10.50 прибуває у Хмельницький, становить у середньому 60 %, а на шляху від Хмельницького до Києва (відправляється о 16.30 і прибуває до столиці о 21.00) - 95 %. Показники не гірші, ніж у наших швидкісних "Столичних експресів".

Очікується, що новий прискорений поїзд користуватиметься не меншим попитом, адже попередньо було проведено анкетування пасажирів і саме за їхніми побажаннями встановили графік курсування нового "Подільського експреса".

Тож другий прискорений поїзд № 183/184 "Подільський експрес" за маршрутом Київ-Хмельницький відправлятиметься зі станції Київ-Пасажирський о 17.00 і прибуватиме до станції Хмельницький о 21.30. У зворотному ж напрямку поїзд вирушатиме зі станції Хмельницький о 4.20 ранку, а у столиці буде о 8.50. Слід також зазначити, що "Подільський експрес" долає шлях від Києва до Хмельницького всього за 4,5 год, тоді як звичайні поїзди - майже за 9 год. Поїзд зупиняється на станціях Козятин-Пасажирський та Вінниця. Вартість квитків до вагонів І класу з одного кінцевого пункту прямування до іншого - майже 30 грн., у вагони ІІ класу - майже 20 грн.

За старовинною традицією, тільки після того, як пролунав дзвін, "Подільський експрес" відправився у перший рейс до Хмельницького. Колись вірили, що звук дзвонів оберігає від зла, тож нехай для пасажирів цього експреса дорога завжди буде щасливою.

А залізничники готують для пасажирів нові приємні сюрпризи. Про те, які саме, можна було дізнатися вже під час урочистостей з нагоди початку курсування "Подільського експреса" №2. Адже одразу, як цей поїзд вирушив у дорогу, до перону столичного вокзалу подали рейковий автобус - це два моторизовані вагони з надсучасним дизайном, де може розміститися до 80 чоловік. За словами Георгія Кірпи, невдовзі такі сучасні комфортабельні рейкові автобуси обслуговуватимуть ті дільниці залізниць, де малий пасажиропотік. Адже немає сенсу витрачати зайві кіловат-години і обслуговувати такі дільниці електропоїздами або поїздами, в яких вісім і більше вагонів. Таким чином залізничники зможуть зберегти кошти, а пасажири отримають новий рівень комфорту, оскільки такі невеличкі автобуси швидкіші та мобільніші.

Газета "Магістраль", № 63, 27 серпня 2004 р.