Друк
09.11.2011

Нові потяги будуть відповідати принципово кращим стандартам швидкості та комфорту – Валерій Котяй

Новий порядок організації пасажирських перевезень дозволить більш ефективно використовувати вагони та покращити рівень обслуговування пасажирів, - про це повідомив заступник генерального директора Укрзалiзницi Валерій Котяй під час інтерв’ю газеті «Факты и комментарии» (№207 від 10.11.2011). Під час інтерв’ю заступник генерального директора розповів про основні напрямки роботи Укрзалізниці у пасажирському секторі.

Валерій Котяй повідомив, що для зменшення збитковості пасажирського сектору, залізничники вимушені були переглянути існуючі схеми організації руху пасажирських поїздів та змінити їх. «Виникла ситуація, коли у нас курсували поїзди, доцільність яких була під великим сумнівом. Деякі поїзди були заповнені пасажирами всього на 15-30%, на деяких станціях середньодобовий продаж квитків складав 1-2 проїзні документи, а то й менше», - розповів він. Саме з цих причин Укрзалізниця переходить до нової системи організації пасажирського руху. Зокрема, це буде система хабів (великі транспортні вузли). Тобто будуть визначені великі станції, між якими буде здійснюватися інтенсивний рух поїздів. Поряд з цим існуватимуть приміські чи регіональні поїзди, які підвозитимуть пасажирів до хабів. Це європейський принцип організації руху.

Крім того, В. Котяй більш детально розповів про нові швидкісні поїзди, що з’являться в Україні напередодні проведення Євро-2012. «Це будуть денні поїзди, що курсуватимуть зі швидкістю 160 км/год. Всередині поїзди будуть схожі на салони літаків – місця для сидіння та проходи між ними. Обслуговування також буде схоже на обслуговування у літаках – працюватимуть стюарди, не перонах – спеціальні посадочні бригади. Під час руху пасажир отримає харчування, матиме змогу користуватися Інтернетом, знайомитися з пресою». За словами представника Укрзалізниці, такі поїзди, у першу чергу, будуть користуватися попитом у тих категорій пасажирів, які цінують швидкість та рівень додаткових послуг. Тому ціна буде нижча, ніж у літаках, але вищою за звичайні поїзди.

Також, за словами Валерія Котяя, нині залізничниками проводиться робота із введення нової класифікації поїздів, що охоплює усі види пасажирських перевезень. Наприклад, корейські швидкісні поїзди, які з’являться в Україні навесні 2012 року, будуть відноситися до класу «Інтерсіті плюс». «Плюс» означає, що в поїздах пасажири зможуть отримати низку додаткових послуг. Але і у цих поїздах два вагони з дев'яти будуть відноситися до економ-класу. Також новою класифікацією передбачена наявність чотирьох типів нічних поїздів з різними типами вагонів. Від усіх для нас звичних плацкартних та купейних до вагонів з місцями «преміум» та «бізнес» класу.

Щодо організації приміського сполучення, то за словами заступника генерального директора Укрзалізниці, питання має вирішуватися спільними зусиллями залізничників та місцевої влади. «Представники місцевої влади зобов'язані компенсувати Укрзалізниці витрати на перевезення пільгових категорій пасажирів. Однак, на жаль, вони роблять це дуже неохоче. На сьогоднішній день заборгованість місцевої влади за перевезення пільговиків складає майже 1,5 млрд гривень. Залізницям повертають не більш 30 відсотків грошей, витрачених на такі перевезення. Зараз проводиться робота з обласними адміністраціями. Залізниця згідна навіть на те, щоб у населених пунктах, де скасовуються зупинки поїздів, закуповувати автобуси й організовувати підвіз людей до найближчого залізничного вузла, звідки люди зможуть виїхати на поїзді,» - повідомив В. Котяй.