Друк
20.04.2017

У 1-му кварталі 2017 року Придніпровська залізниця отримала трохи більше 19% компенсації за пільгові перевезення пасажирів у приміському сполученні

Недокомпенсація збитків від пільгових перевезень громадян у приміському сполученні обмежує можливості Придніпровської залізниці належним чином утримувати приміський рухомий склад: бракує необхідних запчастин та матеріалів, зменшуються обсяги планових видів ремонту й відповідно – кількість вагонів у приміських поїздах; погіршується технічний стан рухомого складу, що може позначитися на безпеці руху. Залізничники також змушені вдаватися до непопулярних заходів – відміни зупинок, окремих рейсів чи маршрутів приміських електропоїздів.

 

У 1-му кварталі 2017 року приміськими поїздами залізниці перевезено 3 млн 214,4 тис. пасажирів, серед яких 838,7 тис. становлять пільговики (26%).

Тільки в березні залізничними перевезеннями в приміському сполученні скористалися 1 млн 241,9 тис. пасажирів, з яких понад 29% (365,8 тис. осіб) – це пасажири пільгових категорій.

На жаль, ситуація з відшкодуванням залізниці її витрат на перевезення пасажирів за соціальними тарифами, яке повинно здійснюватися з місцевих бюджетів, і в 2017 році залишається складною.

Так, за три місяці сума компенсаційних виплат за фактичні перевезення пільговиків склала 9 млн 446,3 тис. грн, однак місцеві органи виконавчої влади відшкодували магістралі лише 1 млн 797,1 тис. грн або 19%.

Компенсаційні виплати надійшли від Вільнянської, Веселівської, Приморської, Мелітопольської, Новомиколаївської, Покровської, Чернігівської та Новомосковської райдержадміністрацій, Енергодарської, Запорізької, Криворізької, Нікопольської, Новомосковської та Синельниківської міських рад.

Решта місцевих держадміністрацій у регіонах обслуговування залізниці зволікає з прийняттям відповідних рішень або взагалі відмовляється від співпраці з залізничниками. Неконструктивна позиція останніх призводить до збільшення заборгованості, яка в останні роки стала хронічною: борг за 2016 рік – 21 млн 458,1 тис. грн, за 2015 рік – 15 млн 605,6 тис. грн, за 2014 рік – 14 млн 052,3 тис. грн, за 2013 рік – 25 млн 558,6 тис. грн.

Непокоїть і той факт, що в 2016 році суттєво скоротилося покриття витрат залізниці на пільгові перевезення в приміському сполученні відшкодуваннями з місцевих бюджетів, а значить залізничники решту змушені компенсувати з власних коштів. Так, у 2013 році залізниці було відшкодовано 56,7% її збитків від перевезень пільговиків приміськими поїздами, у 2014-му – 65,5%, у 2015-му – 69,9%, у 2016-му – 36,3%.