Друк

Історія Управління воєнізованої охорони починається з жовтня 1993 р., коли під керівництвом Юрія Федоровича Потетюєва, який вперше очолив колектив, було розпочато створення єдиної системи охорони вантажів та об’єктів на залізничному транспорті України, а також проведення заходів, спрямованих на запобігання та гасіння пожеж на них.

Порядок діяльності відомчої воєнізованої охорони визначений Положенням про відомчу воєнізовану охорону на залізничному транспорті, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 1994 р. № 7.

На сьогоднішній день воєнізована охорона залізниць України — це одна з найважливіших ланок залізничної галузі, штат працівників  якої становить 11,5 тис. чол. Вони пройшла складний шлях становлення, набули величезного досвіду роботи. І сьогодні робота стрільців і пожежних на залізницях користується заслуженою повагою і цінується Українським суспільством.

Воєнізована охорона була і завжди буде в епіцентрі подій, активно формуючи імідж залізничного транспорту, як найбільш безпечного виду транспорту в нашій державі. Досягнення особового складу воєнізованої охорони переконливо свідчать: немає жодної проблеми, яку неможливо вирішити. Слід лише правильно вибудувати стратегію дій, керуючись виключно інтересами суспільства.  

Під час виконання службових обов’язків особовий стрілецький склад структурних підрозділів воєнізованої охорони має право застосовувати бойову вогнепальну зброю та спеціальні засоби (наручники, гумові кийки, засоби ув’язнення, сльозоточиві речовини) у випадках і порядку, передбачених законодавством України. Для охорони вантажів і об’єктів на залізницях використовуються службові собаки.

На залізницях України в постійній готовності знаходиться 65 пожежних поїздів та 25 пожежних автомобілів, які призначені для гасіння пожеж на об’єктах та рухомого складу залізничного транспорту, а також надання допомоги при ліквідації наслідків транспортних пригод, повеней, інших стихійних лих у межах тактико­технічних можливостей. За час існування Управління вирішено питання модернізації та проведення ремонтів рухомого складу пожежних поїздів.

Пожежні поїзди розташовані на великих залізничних вузлах з дільницею виїзду до 150 км. Всі пожежні поїзди оснащені пожежною технікою, пожежно­технічним обладнанням, засобами пожежогасіння та значним запасом вогнегасних речовин — 140 т води, 5—7 т піноутворювача.

За ініціативою Управління воєнізованої охорони на базі кожного загону воєнізованої охорони створено бази газодимозахисної служби, проведено їх оснащення сучасними протигазами на стиснутому повітрі, що дало можливість підвищити рівень бойової готовності особового складу. Вирішуються питання щодо комплектації пожежних поїздів сучасними пожежними лафетними стволами типу «Сombitor» та «Пурга», освітлювальними установками типу «Світлова вежа» та ін.

В результаті вжитих профілактичних заходів вдалося досягти значного зменшення кількості пожеж — із 143 випадків у 1994 р. до 12 випадків у 2010 р.

Основні завдання воєнізованої охорони залізниць України:

  • охорона вантажів та об’єктів залізничного транспорту;
  • запобігання незаконному проїзду сторонніх осіб у вантажних поїздах і ходінню сторонніх осіб залізничними коліями у невизначених місцях;
  • нагляд за дотриманням вимог пожежної безпеки та ліквідація пожеж на залізничному транспорті

    Керівництво Управління:

    • Начальник – ЯРЕМЕНКО Вадим Іванович
    • Перший заступник начальника – НІКІТІН Дмитро Олександрович
    • Заступник начальника – Крамаренко Микола Степанович

    Контактна інформація:

    • Адреса: м. Київ, вул.Стадіонна, 6А
    • Телефон: приймальна – 465-06-55, факс – 465-06-53
    .