Друк

• За період з 1991 по 2011 рр. значно покращився технічний стан колії. Протяжність колій на залізобетонних шпалах зросла на 30% і становить 82% від загальної протяжності колій. З 1991 р. масово впроваджується вкладання стрілочних переводів на залізобетонних брусах і їх кількість наближається  до 50% від загальної кількості  стрілочних переводів

• За роки функціонування Головного управління фахівці Главку спільно з науковцями  розробили  нові елементи конструкцій будови колії. Основними з них є: пружні скріплення, високоміцні стики, алюмотермітне зварювання, мостові залізобетонні шпали, залізобетонні шпали суміщеної колії 1520 і 1435 мм, нові конструкції стрілочних переводів з безперервною поверхнею кочення, які дозволяють розвити  швидкість пасажирських поїздів до 200 км/год, конструкція безстикової колії довжиною блок-дільниця або перегін. Впровадження нових елементів дозволило підвищити швидкість руху поїздів на  основних транспортних  напрямках Київ—Харків, Київ— Дніпропетровськ на окремих перегонах до 140 км/год.

Протяжність колії  з зазначеною швидкістю  411,35 км, а з 15.12.2011 р. на  512,4 км встановлюється  швидкість до 160 км/год.

• За період незалежності  України парк колійних машин  зріс на 315 одиниць і становить 1717 машин. Це, в першу чергу, високопродуктивні  машини 09-ЗХ, 09-32, РМ-80. Для ефективного використання  високопродуктивних колійних машин, придбаних за рахунок кредиту ЄБРР та інших джерел фінансування, створено державне підприємство «Український центр механізації колійних робіт» в Києві та з філією у Верхівцеве, а також центри механізації на всіх шести залізницях України. Центри виконують  комплекс ремонтно-колійних робіт за допомогою машин, починаючи  з очищення баласту, виправки, рихтування колії, опоряджувальних робіт і завершуючи шліфуванням рейок. На залізницях створено ремонтно-механічні заводи для виконання всіх видів ремонту машин.

• Для якісної перевірки технічного стану  колії з 2000 по 2011 р. придбано 10 вагонів — колієвимірювачів та вісім вагонів — дефектоскопів з електронними бортовими системами реєстрації результатів проміру. Залізницям поставлено 400 дефектоскопних візків  суцільного контролю рейок  з електронними реєстраторами. З метою підвищення  ефективності роботи засобів діагностики колії, впровадження комплексного оцінювання стану споруд і пристроїв колійного господарства, раціонального планування і використання  коштів та виконання ремонтно-колійних робіт і контролю за якістю їх виконанням,  створено Центр діагностики залізничної колії, а на залізницях лабораторії діагностики.

• Суттєво змінюється система поточного утримання  колії. З 2009 р.  дистанції колії у плановому порядку переводяться на дільничу систему поточного утримання колії, де розділяються функції контролю за технічним станом, виконанням планово­опоряд­жувальних та невідкладних робіт.

• На залізницях України експлуатується більше 21 тис. інженерних споруд. Вік штучних споруд та земляного полотна становить більше 50 років. За 20 років кількість  дефектних споруд скоротилася на 250 одиниць, протяжність деформованих місць земляного полотна — на 420 км.

• На даному етапі  одним із основних завдань роботи Головного управління  є виконання заходів  з підготовки колійної інфраструктури до впровадження  в Україні прискореного пасажирського руху поїздів в рамках підготовки  до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи  з футболу Євро­2012. В 2011 році на напрямку  Львів—Київ—Донецьк—Харків виконано модернізації колії — 450,8 км, іншими видами робіт оздоровлено  — 2471,2 км колії,  вкладено   775 комплектів нових стрілочних переводів. Загальна вартість виконання робіт становить 2,7 млрд грн. Це дозволило вперше в Україні з 15 грудня 2011 р. встановити  швидкість руху пасажирських поїздів 160 км/год на 512,4 км/год, а з  2012 р. — на 732 км.

Завдяки всім видам  ремонтно-колійних робіт, оздоровленню верхньої будови колії,  покращанню організації поточного утримання колії, впровадженню високотехнологічних колійних машин і механізмів, починаючи з 1995 р. на головних коліях залізниць України відмічається тенденція зменшення кількості попереджень щодо обмеження швидкості руху.  За цей період  кількість  попереджень зменшилась майже у 30 разів.

Починаючи з 1995 р. розпочато оновлення парку колійної техніки машинами нового покоління, а саме: глибокого очищення баласту, безперервної швидкісної виправки колії, стабілізації, планування баластної призми, нарізання кюветів, очищення водовідводів. У період з 1995 по 2011 рр.  залізницями України придбано понад 100 нових високопродуктивних машин.


Керівництво Департаменту:

  • Начальник: ТУЛЕЙ Юзеф Леонідович
  • Перший заступник начальника: Віннічук Олексій Миколайович   


Контактна інформація:                                                                            

  • Адреса: вул. Тверська, 5 м. Київ-150 МСП 03680   
  • Телефон: приймальна – 465-03-80, факс – 465-03-59