Друк

• За період з 1991 року по сьогоднішній день відбулись зміни технічного стану колії. Протяжність колій на залізобетонних шпалах зросла на 30% і складає 79,5% від загальної протяжності залізничних колій. З 1991 року масово впроваджується вкладання стрілочних переводів на залізобетонних брусах та їх кількість наближається до 55% від загальної кількості стрілочних переводів.

• За роки функціонування Укрзалізниці фахівці Департаменту спільно із науковцями  розробили  нові елементи конструкцій будови колії. Основними з них є: пружні скріплення, високоміцні клеєболтові стики, алюмотермітне зварювання, мостові залізобетонні шпали, залізобетонні шпали суміщеної колії 1520 і 1435 мм та 750 мм, нові конструкції стрілочних переводів з безперервною поверхнею кочення, які дозволяють розвити  швидкість пасажирських поїздів до 160 км/год, конструкція безстикової колії довжиною блок-дільниця або перегін.

          Впровадження нових елементів дозволило підвищити швидкість руху поїздів на  основних транспортних  напрямках Київ – Харків, Київ – Дніпропетровськ, Київ – Львів та інші на окремих перегонах до 160 км/год.

Протяжність колій  з зазначеною швидкістю  1080,8 км.

• За період незалежності  України парк колійних машин  зріс і становить 1468 машин. Це, в першу чергу, високопродуктивні колійні машини типу                   ВПР 09-ЗХ, 09-32, РМ-80. Для ефективного використання  високопродуктивних колійних машин, придбаних за рахунок кредиту ЄБРР та інших джерел фінансування на сьогодні створено філію «Центр з ремонту та експлуатації колійних машин».

• Для якісної перевірки технічного стану  залізничної колії в період з 2004 року по 2008 рік придбано 10 колієвимірювальних вагонів та 8 – вагонів дефектоскопів обладнаних електронними бортовими системами реєстрації результатів контролю колії та рейок. Інформація про результати контролю розміщується на сервері ПАТ «Укрзалізниця». За період з 2000 року по 2017 рік регіональним філіям поставлено понад 400 дефектоскопних візків  суцільного контролю рейок обладнаних електронними реєстраторами результатів контролю. З метою підвищення  ефективності роботи засобів діагностики залізничної інфраструктури, у тому числі залізничної колії, впровадження комплексного оцінювання стану споруд і пристроїв колійного господарства, раціонального планування і використання  коштів та виконання ремонтно-колійних робіт і контролю за якістю їх виконанням,  в 2017 році створено філію «Центр діагностики залізничної інфраструктури».

• На регіональних філіях експлуатується 17593 штучних споруд загальною протяжністю 556,24 км.

Мости - 7132 шт., в тому числі: залізничні мости – 6786 шт., автодорожні шляхопроводи та інші - 95 шт., пішохідні  мости - 251 шт.

Залізничні тунелі - 34 шт. загальною протяжністю 12,960 км, з них:  одноколійні тунелі – 30 шт. загальною протяжністю 12,142 км;  двоколійні тунелі – 4 шт. загальною протяжністю 0,818 км.

На регіональних філіях експлуатується  20070,91 км земляного полотна, в тому числі: виїмок – 3746 км, насипів – 14520,41 км

• В колійному господарстві є пріоритетним недопущення погіршення технічного стану колії, тобто мінімізація кількості діючих попереджень про обмеження швидкості руху поїздів, видачі довгострокових попереджень в тому числі на напрямках прискореного руху поїздів. Так на сьогоднішній день з початку поточного року в результаті проведення ремонтно-колійних робіт в тому числі колії, стрілочних переводів, ремонту інженерних споруд, лікування земляного полотна та поточного утримання колії на головних коліях регіональних філій ПАТ «Укрзалізниця» відмінено 2474 попереджень про обмеження швидкості руху поїздів протяжністю 2014,4 км.

 

Керівництво Департаменту:

  • Директор Тулей Юзеф Леонідович
  • Перший заступник директора Навора Олександр Вікторович